miércoles, 22 de abril de 2015

La Berta i les ulleres de visió empàtica de la Júlia Prunés Massaguer

L'educació en Inteligència Emocional em sembla tan necessària, que un dia navegant per aquests espais virtuals d'internet vaig trobar un projecte que va atreure la meva atenció. Com jo també estic treballant en un projecte que s'hi assembla una mica,  de seguida vaig entendre la necessitat de col.laborar en la publicació de Berta se'n va de colònies de la Júlia Prunés, a través de la pàgina Werkami de cofinanciació, amb la que col.laboro de forma habitual.

Ja hi havia dos títols de la mateixa col.lecció i els vaig adquirir perquè tinc un fillol al que em va semblar bona idea regalar-los-els.
La idea de posar-se unes ulleres de visió empàtica em va semblar magnífica per fer comprendre als vailets què és això de l'empatia, i la caixeta on se les troba la Berta, una idea preciosa.  Dos llibres, de l'editorial OmniaBooks, que parlen d'emocions, de l'empatia i de l'escolta activa com a formes de millorar l'entesa entre les persones.





Estic convençuda que aquest tipus d'iniciatives són molt importants i que en el curriculum escolar s'ha de treballar el tema de les emocions perquè les persones som molt més que una ment lògica i quadriculada. I igual que les emocions s'ha de treballar la corporalitat, perquè les emocions es senten en alguna part del cos i aprendre a identificar què sentim i a on, forma part de la mateixa cosa.
Tan de bó aquests llibres arribin a molta gent i tan de de bó que els pares i mares aprenem també a gestionar les pròpies emocions i a parlar-ne, ja que així estarem preparats en l'acompanyament que significa fer de mares i pares pels nostes fills en el seu procés de creixement.
Gràcies Júlia pels teus relats i els contes que vas explicant als nens a les aules!

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Me encantará que dejes tu opinión y propuestas.